marți, 12 aprilie 2011

O activitate benefica




o activitate benefica ,unii dintre noi chiar am inteles scopul acestei intalniri ,unul educational evident..oarecum am adaugat un plus de ambitie la realizarea unui vis ..personal cred ca am avut ceva de invatat de la acesti tineri !sper sa mai avem parte de asemenea evenimente

Valentin Corleciuc

in cadrul activitatii desfasurate la Colegiul Alexandru cel Bun,in ziua de vineri intre orele 8:00-10:00 o parte din tinerii deja realizati din punct de vedere profesional au dorit sa ne impartaseasca  succint din propria experienta acumulata de-a lungul studiilor,astfel fiecare novice care  paseste  retinut spre formarea carierei sa inteleaga ca pentru a reusi are nevoie de experienta practica care si-o poate forma doar prin lucrul in echipa printr-o permanenta relatie cu alti oamenii ,sa-i inteleaga si sa-i ajute fara sa astepti ceva in schimb.Asemenea organizatii(voluntariatul) iti dau sansa de a te cunoaste pe tine,de a-ti dezvolta abilitatile,siguranta de sine si a deciziilor tale.Aceasta discutie a avut un impact deosebit asupra mea datorita faptului ca am inteles in mare parte spre ce vreau sa ma indrept si sansele care imi pot schimba viata radical.Cred ca fiecare tanar elev ar trebui sa-si analizeze perspectivele,sa-si formeze un plan pe care sa-l parcurga,siguranta de sine fiind decisiva in ceea ce priveste formarea carierei sale.Sper sa se mai organizeze astfel de activitati care sa indrume tinerii elevi.
Simona Zuz

Pentru mine, intalnirea cu tinerii de la institutul Aspen a fost binevenita deoarece am avut ocazia sa vad oportunitatile pe care le am atat in Romania, cat si in strainatate si beneficiile obtinute in urma implicarii in actiuni de voluntariat, in ONG-uri sau alte organizatii de genul acesta. Pot spune ca, in cateva ore, acesti oameni au reusit sa imi schimbe complet viziunea pe care o aveam in ceea ce priveste situatia din tara noastra, modalitatile prin care te poti dezvolta din punct de vedere profesional si social si m-au asigurat ca si in Romania se pot realiza multe lucruri, daca exista oameni care vor sa le realizeze...
In concluzie, cred ca aceasta organizatie promoveaza intr-o anumita masura tara in care traim, dar mai important mi se pare faptul ca se urmareste indrumarea elevilor spre caile cele mai sigure in ceea ce priveste alegerea unei cariere si li se arata oportunitati despre care poate ca nu ar putea sa afle din alte surse. Sper ca aceste intalniri sa se extinda in toata tara pentru ca fiecare elev sa aiba sansa de a invata sa aleaga corect ceea ce i se potriveste.
Diana Prostire

Ce a insemnat pentru mine intalnirea de vineri cu cei de la ASPEN?
A fost in primul rand o dovada a faptului ca se poate! Se poate sa ajungi oriunde iti propui, se poate sa ai o functie de conducere importanta la mai putin de 30 de ani, se poate sa iti depasesti conditia. Pe scurt, am invatat ca noi stabilim limitele.
In al doilea rand, am aflat ca in lume exista si oameni buni. Oameni care iubesc lumea.  Oameni care nu o lasa sa se distruga, oameni care vor sa o ajute. Pentru ei, lumea este formata in egala masura din persoane si natura, din obiective turistice si din zgarie-nori.
Dupa cele doua ore petrecute cu ei, eu ma simt mult mai puternica. Mi-au dat un plus de curaj. Acum eu ma simt in stare sa schimb lumea pentru ca am aflat secretul: schimbarea trebuie sa inceapa de la mine.
Raluca Ursaciuc

In (dezbaterea) de vineri, din spusele celor de la voluntariat, majoritatea dintre noi am inteles scopul venirii lor in Romania si in special in aceasta zona, in colegiul nostru.Scopul acestei vizite neanuntate, a fost de a deschide mintile celor mai multi dintre noi , de a vedea prin ochii lor copii romani si idealurile lor.Majoritatea din clasa isi doresc un viitor prosper , o familie si o viata normala.Ne-au deschis ochii in privinta multor oportunitati in viata si despre ce vrei sa facem si ce ne place.Nu suntem siliti sa facem ce nu ne face placere in viata.Fiecare meserie aleasa de noi trebuie selectionata cu atentie, pentru ca este foarte important acest lucru.Ideea de baza este sa vrei nu doar sa iti doresti.Cand vrei cu adevarat ceva, faci tot posibilul sa ajungi in punctul care te-a determinat sa faci primul pas.Acesti ,,straini" au avut un impact foarte mare asupra mentalitaii unora dintre noi printre care ma regasesc cu zambetul pe buze :) , fiind mandru ca am putut face parte la un asemenea ,,seminar" care mi-a oferit noi idei in privinta viitorului meu si nu numai.Respect din partea noastra a tuturor celor care nu isi pierd timpul , ma refer la acei studenti ce faceau parte din voluntariat, care probabil , pentru unele minti de varsta lor, aveau alte lucruri mai importante de facut.
Sebastian Adumitroaie

Cele doua ore de vineri au avut menirea de a ne incuraja sa ne continuam studiile pentru ca doar astfel vom avea deschise noi orizonturi si oportunitati.Chiar daca si dupa terminarea unei facultati nu poti fi suta la suta sigur de obtinerea unui job in domeniu,totusi cunoasterea unor alte planuri si lumi de dezvoltare a propriei personalitati cuprinde o arie destul de dezvoltata.De asemenea,ni s-a vorbit despre importanta voluntariatului,el reusind sa lege relatii intre semeni.Apoi ne-a fost propus si un mic concurs,redactarea unei compuneri  in care sa ne prezentam planurile de viitor,iar cea mai buna va fi premiata cu o excursie gratuita la Bucuresti.In concluzie ne-am convins inca o data si de importanta limbii engleze, ea fiind esentiala in realizarea unui student din Uniunea Europeana si nu numai.
Anuta Ghiata

Vineri, 24 septembrie am fost vizitati de niste tineri de la fundatia ASPEN. Motivul pentru care ei au venit in scoala a fost acela sa ne impartaseasca din cheia succesului si sa ne raspunda "ca niste frati mai mari" la anumite posibile intrebari. Toata discutia s-a purtat in limba engleza pentru ca toti sa inteleaga (erau si cativa din alte tari gen: Georgia, Bulgaria etc). La finalul celei de a doua ore am participat la un "concurs" care avea drept premiu o excursie insotita de conferinta la Casa Poporului, transport si cazare asigurate de ei. Noi doar a trebuit sa scriem despre noi si despre cum am putea imbunatati orasul in care traim(in romana). Din cate am inteles de la un membru al echipei ei au mai fost in Dobrogea, Predeal si la final in Bucovina. Desi erau persoane care pentru varsta lor aveau o pozitie sociala admirabila, au vorbit pentru prima data in fata unor tineri de liceu, cuum eram noi(partea asta considerand-o, de altfel si cea mai grea).Activitatea s-a incheiat sambata cand si-au luat la revedere de la Bucovina, intorcandu-se in Bucuresti sau in tarile lor de provenienta.
Gabi Morosan

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu